o nas
|
Właścicielka firmy jest:
|
programy ogólnopolskie
Program Operacyjny Polska Wschodnia
Działanie 1.1. Platformy startowe dla nowych pomysłów
Oferta Platformy startowej skierowana będzie do osób do 35. roku życia, w szczególności absolwentów szkół wyższych oraz studentów ostatnich lat studiów, chcących uruchomić i rozwijać własne firmy w Polsce Wschodniej w oparciu o zgłoszony do Platformy startowej pomysł bądź koncepcję.
Instrument zakłada etapowe działania przy zaangażowaniu podmiotów działających na rzecz wspierania przedsiębiorczości:
- wstępną ocenę pomysłu i indywidualne wsparcie doradcze;
- wsparcie rozwoju pomysłu biznesowego i strategii przedsiębiorstwa;
- wsparcie związane z rozwinięciem działalności w makroregionie nowego innowacyjnego przedsiębiorstwa typu startup.
W ramach Platform startowych zapewnione zostanie indywidualne wsparcie doradcze dla pomysłów, które przeszły pozytywną ocenę i zostały zakwalifikowane do wsparcia w ramach Platformy.
Następnie przedsiębiorstwa, które będą gotowe do wejścia na rynek z produktem przygotowanym w ramach danej Platformy startowej, będą mogły uzyskać wsparcie na rozwój działalności (wsparcie inwestycyjne).
Działanie 1.2. Internacjonalizacja MŚP
Wsparcie zostanie skierowane na rzecz wzrostu międzynarodowej aktywności gospodarczej MŚP z makroregionu Polski Wschodniej.
Przedmiotem wsparcia jest opracowanie i przygotowanie do wdrożenia nowego modelu biznesowego w MŚP - doradztwo w zakresie:
- opracowania strategii wejścia na rynek zagraniczny,
- analiza rynku docelowego,
- przedstawienie możliwych i optymalnych kanałów dystrybucji,
- wyselekcjonowanie oraz nawiązanie kontaktów z partnerami zagranicznymi.
Przewiduje się również wsparcie udziału MŚP w krajowych i międzynarodowych targach gospodarczych i branżowych, o ile stanowi to element niezbędny do realizacji opracowanej w ramach działania strategii.
Działanie 1.3. Wsparcie ponadregionalnych powiązań kooperacyjnych
Adresatem wsparcia są MŚP działające w ramach ponadregionalnych powiązań kooperacyjnych. Jego celem jest zwiększenie potencjału firm z Polski Wschodniej w zakresie zdolności do realizowania procesów innowacyjnych. Wsparcie udzielane będzie w ramach dwóch poddziałań.
Poddziałanie 1.3.1. Wdrażanie innowacji przez MŚP
Współpracujące ze sobą firmy będą mogły otrzymać dotację na projekty prowadzące do tworzenia innowacyjnych produktów bądź usług poprzez wdrożenie własnych lub nabytych wyników prac badawczo-rozwojowych (B+R) przez MŚP.
Poddziałanie 1.3.2. Tworzenie sieciowych produktów przez MŚP
W ramach tego podziałania konsorcja MŚP będą mogły otrzymać wsparcie w zakresie tworzenia i rozwoju produktów sieciowych w obszarach wpisujących się w zakres regionalnych inteligentnych specjalizacji wspólnych dla przynajmniej dwóch województw Polski Wschodniej. Realizowane w tym zakresie projekty muszą mieć charakter innowacyjny.
Działanie 1.4. Wzór na konkurencję
PO PW zapewni MŚP kompleksowe wsparcie w zakresie wykorzystania wzornictwa, obejmujące przeprowadzenie audytu wzorniczego oraz stworzenie strategii wzorniczej. W strategii sformułowany zostanie zakres działań koniecznych dla budowania marki, oferty rynkowej i strategii konkurowania oraz dostosowania wewnętrznych procesów zarządczych w firmie związanych ze stosowaniem wzornictwa.
W ramach działania przewidziano dwuetapowe wsparcie:
Etap I (2015) - w ramach etapu zostaną przeprowadzone audyty wzornicze w firmach. Audytorzy dokonają diagnozy firmy i wspólnie z nią zdefiniują działania rekomendowane do wdrożenia. Audyt obejmować będzie m.in.:
- analizę wzorniczą beneficjenta oraz jego otoczenia w zakresie oferty produktowej, technologii, struktury organizacyjnej, procesów komunikacji, strategii marketingowej, charakterystyki klientów i konkurencji oraz trendów rynkowych,
- analizę potrzeb beneficjenta w zakresie zarządzania wzornictwem,
- analizę oferty pod kątem wykorzystania wzornictwa i potencjału rynkowego beneficjenta.
Następnie na podstawie przeprowadzonego audytu opracowana zostanie strategia wzornicza rozumiana jako raport z audytu zawierający rekomendacje odnośnie dalszych działań związanych ze stosowaniem wzornictwa w firmie.
Etap II (2016) - wsparcie na wdrożenie w firmie strategii wzorniczej opracowanej w ramach I etapu, tj. przeprowadzenie działań z wykorzystaniem procesów projektowania, których końcowym rezultatem będzie wprowadzenie na rynek innowacji.
Wsparcie w ramach tego etapu obejmie:
- usługi doradcze niezbędne do realizacji projektu wzorniczego,
- zakup urządzeń i maszyn oraz wartości niematerialnych i prawnych (wyłącznie w przypadku innowacji produktowych).
Końcowym rezultatem będzie wprowadzenie na rynek innowacji.
W ramach działania priorytetowo traktowane będą projekty:
- wpisujące się w zakres regionalnych inteligentnych specjalizacji wspólnych dla co najmniej 2 województw z Polski Wschodniej,
- przyczyniające się do promocji zielonej i zrównoważonej gospodarki.